Direktlänk till inlägg 4 december 2008

2 systrar så olika men ändå så lika...

Av Sorraya - 4 december 2008 00:59

...jag ser hur min mamma och min moster försöker kämpa emot
att erkänna hur lika dom egentligen är.
Detta såg jag tidigare ikväll när jag kom hem till mina föräldrar
och skulle hälsa på min moster Henny.
Som kommit från Danmark idag och för att delta på moster Gunhilds begravning.
Min mamma som gärna hjälper godhjärtat och utan några krav sina egna barn som uppskattar den hjälpen helhjärtat i svåra situationer.
Är så lik där med moster Henny med att hon gärna hjälper godhjärtat och utan några krav andra personer hon inte känner, som uppskattar den hjälpen.
Det är där jag ser den likheten så skarpt.
Men det är något som ingen av dom skulle någonsin erkänna för varandra.
För både min mamma och min moster är stolta och starka kvinnor som tycker dom lyckats här i livet med sina val. Och det har dom.
Min mamma som fött 4 barn med 3 olika fäder och ändå så varit stark nog att våga utsätta sitt hjärta för att leta efter äkta kärlek och funnit den.
Min moster Henny som fött 3 barn med en och samme man men lämnade honom för att söka äkta lycka och funnit den i sin man Frank och sin talang med sina fingrar som florist.
Dessa är 2 av mina starka förbilder här i livet som båda är mina klippor med att drömmar aldrig är omöjliga att kunna slå in. Att berg inte är så stora att bestiga. Att solen skiner efter regn.
Men det viktigaste dom glömt sedan länge tillbaka är att dom är trots allt systrar, som
växt upp i samma familj. Blivit älskade av samma föräldrar var och en lika mycket.
Det som gör mig ont i min själ är att dom har mist en syster från den familj dom var sedan länge tillbaka, just det att dom inte förstår hur viktigt det är med familj.
Någon dag kanske den ena av dom inte finns i livet längre och då dom står där och tänker på hur deras förhållande hade kunnat vara om dom insett hur viktig familj är.
Även om den familjen bor på andra sidan havet.  
Jag somnar tryggt varje natt av tanken,på att dessa 2 helt underbara kvinnor har varit en del av mitt liv sedan dag 1 av min uppväxt.
Alltid har funnits där för mig och varit några av dom som har varit med och format mig till den kvinna jag är idag.
Detta är en sak jag aldrig kan återgälda vad dessa 2 så starka och stolta kvinnor har gett mig i livet.
Det enda jag kan ge är min eviga tacksamhet och min eviga kärlek.
Och alltid lova att bära med mig dom i mitt hjärta så länge jag lever och andas.
//Rachel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sorraya - 15 februari 2009 17:22

...har bytt bloggadress till: glennsdiva.bloggspot.com

Av Sorraya - 7 januari 2009 09:56

...åååh det känns helt underbart. Jag har inte umgåtts med denna person på några. Trodde i principsak att hon hatade mig. Och hade glömt mig för all evig tid. Men tro det att jag blev förvånad när jag fick ett sms där gamla vännen önskade mig Gott Ny...

Av Sorraya - 26 december 2008 17:43

...min älskade Johan. Även om han grymtar och stönar i protester om morrnarna när man väcker honom eller så. Men gulligast är ändå hur hans små söta nassar alltid hamnar utanför täcket. <3 ...

Av Sorraya - 26 december 2008 08:01

...vem fick man inte idag behöva väcka med en putt i rumpan...jo nämligen Glenn Top. Annars skulle det nog ha varit Johan...den sömntutan och vresputten om morrnarna. Glenn och Johan är lika mycket sömntutor båda två. =P I alla fall. Glenn fick gått ...

Av Sorraya - 24 december 2008 12:11

...men världens vändes upp och ner när min kusin glömde sin väska i våran bil och fanns 5 mil bort...då hon behövde den med sina epilepsi mediciner.Och senare på kvällen biten av en hund i benet där en hörntand rispade till i huden.Men annars har det...

Ovido - Quiz & Flashcards